Skapa lista

Otroligt Trygg E-Handel


Beställer du innan kl.14:00
så skickar vi din order idag!
Fri frakt över 1000 kr

För företagsbeställningar
läs mer under villkor

  Allmänna villkor
  Leveransvillkor
  Handelsvillkor
  Integritetspolicy
  Om Cookies 
  Retur, byte & ångerrätt 

  Kontakta kundtjänst
  info@leksakstanten.se

Retur, byte samt ångerrätt

Ångerrätt
Enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal har du som kund alltid ångerrätt i 14 dagar. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp genom att meddela Leksakstanten detta inom 14 dagar från det att du eller ett ombud till dig tagit emot den beställda varan (ångerfristen). Varan ska skickas i retur inom 14 dagar räknat från det datum du meddelade Leksakstanten om att du utnyttjat din ångerrätt. Produkten ska returneras väl emballerad, i fint skick och i originalkartong. Om du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion och detta lett till att varan som returneras är mindre värd, har Leksakstanten rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning på det belopp som ska återbetalas. Värdeminskningen bedöms från fall till fall. Ångerrätt eller bytesrätt gäller inte för bilbarnstolar, babyskydd, bältesstolar, bilkuddar, hjälmar och cykelsitsar om kartongen/förpackningen är öppnad. Dolda skador på dessa typer av produkter kan medföra att produkten inte uppfyller de förväntade säkerhetskraven, därför kan ett byte eller en retur endast göras om förpackningen är obruten. Ångerrätt eller bytesrätt gäller inte för varor med bruten försegling som inte kan återlämnas på grund av hälso- eller hygienskäl, exempelvis underkläder, badkläder, kosmetiska produkter och amningsinlägg. För mer information om din ångerrätt, se våra allmänna villkor som du hittar i Leksakstantens allmänna villkor.


Retur
Vid retur tillkommer en returfrakt om 99:- som du som kund står för. Returnera alla artiklar med originalförpackning och ev. märkestags och paketera varan så att varans originalförpackning inte skadas. Du får inte tejpa eller klistra något direkt på produktens originalförpackning. Alla varor som skickas tillbaka ska vara inslagna och väl paketerade. 


Hantera din retur:

  1. Ta kontakt med kundtjänst för att få en fraktsedel skickad via mail/post. 
  2. Tejpa igen paketet och förpacka det noggrant.
  3. Lämna in paketet hos det ombud som du hämtat det hos. Observera att du bör helst returnera med samma företag som paketet kom med (Dvs. Posten, DHL eller Schenker).

 

OBS! Det är du som kund som har det ekonomiska ansvaret för att din retur kommer in till oss. Notera kolli-ID på paketet som du sänder i retur till oss och be om kvitto.


Byte I dagsläget har vi tyvärr ingen möjlighet att erbjuda fraktfria byten av andra produkter.

Reklamation

1. Kontakta Leksakstantens kundtjänst om du vill reklamera en vara. 
2. Skicka den till J&S Toys AB, Ållebergsgatan 6, 504 50 Borås och märk den med "reklamation".
3. Vi ser över produkten och reparerar alternativt skickar ut en ny. Skulle det inte finnas en ny så betalar vi tillbaka pengarna alternativt ger ut en värdekod om så önskas.
4. Vid godkänd reklamation ersätter vi givetvis de fraktkostnader som tillkommit.
 

Öppet köp i 365 dagar
Leksakstanten erbjuder 365 dagars öppet köp på produkter med obruten förpackning i originalskick. Om produkten inte har en särskild förpackning utan levererades lös i ett paket ska samtliga märken, klisterlappar, etiketter etc. sitta kvar på produkten. Produkten ska returneras i helt oförändrat skick och får inte vara använd. 365 dagars öppet köp gäller inte på produkter som har ett begränsat hållbarhetsdatum eller som klassas som hygienprodukter. Produkter som levereras från ett annat lager än Leksakstantens är också undantagna från 365 dagars öppet köp.

Förlossningsgaranti
För oss på Leksakstanten är det en självklarhet att erbjuda förlossningsgaranti på alla babyprodukter. Garantin innebär att ni har rätt att returnera produkterna om graviditeten eller förlossningen inte skulle gå bra och gäller upp till 2 veckor efter förlossningsdatum. Vid tillämpande av förlossningsgarantin skall produkterna returneras oanvända i originalförpackning tillsammans med kopia av läkarintyg.

Felaktigt levererad eller saknad vara
Saknar du en vara eller har fått fel vara levererad ska du meddela det till Leksakstantens kundtjänst inom 5 dagar från dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har levererats fel till Leksakstantens kundtjänst så hjälper vi dig.

Skadad vara
Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem. Har paketet blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket, eller till transportföretaget som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Leksakstantens kundtjänst så hjälper vi dig.

Stäng Powered by C4Mmedia!