Skapa lista

Otroligt Trygg E-Handel


Beställer du innan kl.14:00
så skickar vi din order idag!
Fri frakt över 1000 kr 

  Allmänna villkor
  Leveransvillkor
  Handelsvillkor
  Integritetspolicy
  Om Cookies 
  Retur, byte & Ångerrätt 

  Kontakta kundtjänst
  hej@leksakstanten.se


LEVERANSVILLKOR 

Leveranstiden är normalt 1-3 arbetsdagar inom Sverige.
Vid stora kampanjer såsom tex rea och inför/efter stora allmänna helgdagar kan leveranstiden vara upp till 5 arbetsdagar. Har du som kund köpt produkter från flera olika varumärken så kan det hända att dessa skickas i separata leveranser. Detta kan innebära att dina produkter levereras vid olika tillfällen. I vissa fall till olika ombud beroende om varan skickas med Posten, Schenker, DHL eller annat fraktföretag.

Vid beställning av varor som inte finns i lager kan leveranstiden variera beroende på vilket varumärke, samt vart huvudlaget finns. Därför återkopplar vi personligen vid erlagd beställning innan vi fullföljer din order.

Samtliga leveranser sker efter avisering. Vid utlämning/leverans av produkterna ska du alltid uppvisa legitimation. Endast personen med namnet på paketet får hämta ut det hos postombudet/postkontoret. Om du vill ändra namnet på paket, ändra leveransadress eller låta paketet ligga längre hos ditt postombud (om det är möjligt) tillkommer en avgift på 200 kronor.

Paketet ska hämtas inom 14 dagar för att förhindra att det går i retur. Om du inte hämtar ut ditt paket debiteras du en avgift på 300 kr för outlöst paket.

Leveranssätt och kostnad inom Sverige
Vi levererar med Posten, DHL och Schenker. Fraktkostnaden är 49 kr inom Sverige.
Fraktfri order gäller vid varuvärde från 1 000 kronor inkluderat eventuella värdecheckar, rabattkoder eller presentkort. Frakt för företagspaket kostar 299 kronor inom Sverige oavsett ordervärde.

Generell fraktfri gräns är vid en order över 1000 kronor.
Detta gäller inte vid fraktfria kampanjer eller varor som är märkta med vår fraktfria stämpel.

Leveranstiden
Vi skickar dina varor inom 1-3 arbetsdagar. Om en vara mot förmodan inte finns i lager som utlovat kontaktar vi dig via e-mail för ditt godkännande av delleverans. Självklart står vi för den extra fraktavgiften som ev. uppkommer vid delleverans. Vid leveransförsening har du rätt att häva din beställning. Meddela oss då skriftligt via e-mail.

Din order
Dina varor levereras till närmsta utlämningsställe och aviseras genom ett sms eller via e-post.

Leverans till annan mottagares adress
Om du vill ha leverans till annan mottagares adress så anger du leveransadressen i beställningsformuläret i meddelandefältet "leverera till annan adress".

Transport
Om varan skadas eller kommer bort under transporten från oss till kunden så är Boink & Co AB (betalnings)ansvariga. Om varan skadas eller kommer bort då du återsänder den till Leksakstanten så är du som kund (betalnings)ansvarig.

Om du vid mottagandet upptäcker att försändelsen är transportskadad, skall du omedelbart anmäla detta till leverantören eller utlämningsstället. Om de ej åtar sig skadeansvaret, kontaktar du oss.

Stycke & pall

Vid en order av större och tyngre gods sker leverans till dörr/port helgfri vardag mellan kl 07:00-17:00, inbärning ingår ej. Ombudet kontaktar dig för att boka utkörning och leverans sker inom  några timmars intervall. Observera att du som mottagare kan dessvärre inte bestämma leveransintervall då det styrs av ombudets fasta rutter på din ort.

Om produkten är skadad vid leveranstillfället ska detta anmälas inom 2 dagar till Leksakstantens kundtjänst för att vi ska kunna reklamera skadan gentemot vår transportör. Detta gäller såväl synliga som dolda transportskador och det är därför viktigt att du packar upp och kontrollerar att produkten är felfri så snart som möjligt efter mottagandet.

Om skadan är synlig är det enklast att du anmäler detta direkt till chauffören vid mottagandet av försändelsen. Be transportören göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln. Tänk på att alltid spara emballaget för att reklamationen ska kunna hanteras korrekt.

Fel vid levererad eller saknad vara

Om du saknar en vara eller har fått fel vara levererad ska du anmäla det till Leksakstantens kundtjänst inom 5 dagar från dagen du mottagit ditt paket. Meddela vilken vara som saknas eller vad som har blivit fel till Leksakstantens kundtjänst så hjälper vi dig.

Skadad vara

Du som kund ansvarar för att packa upp och kontrollera att produkterna i ditt paket är felfria inom 3 dagar från att du har mottagit dem.

Om paketet har blivit skadat vid leveransen ska du anmäla skadan direkt till ditt Postombud när du hämtar ut ditt paket, eller till transportfirman som levererar ditt paket. Skicka in din felanmälan inom 3 dagar till Leksakstantens kundtjänst så hjälper vi dig.


Stäng Powered by C4Mmedia!